Skriv ut den här sidan

Högkostnadsskydd vid internetbehandling

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om hur högkostnadsskyddet fungerar när du går i internetbehandling hos oss. 

Hur får jag stämplar i högkostnadskortet för mina inbetalningar?

Ta med dig alla kvitton (om du betalar med internetbank så skriv ut kvitton på att du betalat) och ditt högkostnadskort till kassan på valfri vårdmottagning, exempelvis en vårdcentral, så stämplar de där.

Jag har kommit över gränsen för frikort (1 100 kronor på ett år) under behandlingens gång - vad gör jag nu?

Ta med dig alla kvitton (om du betalar med internetbank så skriv ut kvitton på att du betalat) och uppsök kassan på valfri vårdmottagning, exempelvis en vårdcentral. Skulle du först behöva en sammanställning av dina betalda fakturor kan du beställa en från patientavgiftsenheten. Telefonnumret dit är 08-123 360 30.

Ring sedan till Internetpsykiatrienhetens kassa och meddela att du har frikort (uppge frikortsnummer) för att undvika vidare fakturering. Telefonnumret till kassan är 08-585 866 21.

Vart ska jag vända mig med frågor rörande fakturorna?

Om du har fått fakturor som du inte ska betala (till exempel efter en avbruten behandling), ring vår administratör eller Monica Hellberg. För andra frågor, ring till Internetpsykiatrienhetens kassa.

Telefonnummer:

Internetpsykiatrins kassa

Internetpsykiatri

Monica Hellberg

Leg. sjuksköterska
Behandlingskoordinator

Senast ändrad: 2017-09-08